Školní poradenské pracoviště
Naše školní poradenské pracoviště se zaměřuje na komplexní podporu žáků, rodičů a učitelů v oblasti vzdělávání, osobnostního rozvoje a prevence sociálně patologických jevů. Tvoří ho výchovný poradce a školního metodika prevence. Ti úzce spolupracují s pedagogicko-psychologickou poradnou, externími odborníky i rodinami žáků, aby zajišťovali kvalitní péči a podporu pro všechny zúčastněné.
Výchovné poradenství
Kontakt:
Mgr. Radka Šlégrová
e-mail: radka.slegrova@skolakojetice.cz
Konzultace: po dohodě kdykoliv.
Výchovný poradce Mgr. Radka Šlégrová se zaměřuje na širokou škálu oblastí, které zahrnují jak vzdělávací, tak osobní problémy žáků. Její hlavní náplní je:
- Podpora chování a vztahů: Řeší problémy týkající se chování žáků, vztahů mezi žáky, vztahů mezi žáky a učiteli, ale i vztahů mezi žáky a rodiči. V případě konfliktů nebo obtížných situací poskytuje žákům i rodičům poradenství a mediaci.
- Specifické poruchy učení: Pomáhá s integrací žáků se specifickými poruchami učení (např. dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie) a zdravotními problémy do běžné výuky. Sleduje vývoj těchto žáků a úzce spolupracuje s učiteli na tvorbě vhodných vzdělávacích přístupů.
- Podpora žáků s osobními problémy: Je k dispozici žákům, kteří potřebují podporu při řešení osobních problémů, problémů doma, či se potýkají s narušováním jejich osobního bezpečí. Pomáhá s náročnými životními situacemi, jako jsou rozvody, ztráty v rodině nebo zneužívání.
- Spolupráce s odborníky: Spolupracuje s pedagogicko-psychologickou poradnou a jinými odborníky, aby zajistila včasné zachycení a správnou intervenci u vývojových poruch učení. Žáci jsou včas diagnostikováni a doporučení jsou následně aplikována ve školní praxi.
- Individuální vzdělávací plán (IVP): Žáci se specifickými poruchami učení jsou integrováni do běžných tříd a vzdělávají se dle doporučení podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP). Na tvorbě IVP spolupracuje třídní učitel, vyučující jednotlivých předmětů, rodiče a pedagogicko-psychologická poradna. O IVP žádají rodiče žáků.
Výchovné poradenství se snaží zajistit komplexní a individuální přístup k žákům, aby všichni měli možnost úspěšně se rozvíjet jak ve škole, tak v osobním životě.
Školní metodik prevence
Kontakt:
PhDr. Veronika Boussag
e-mail: reditelka@skolakojetice.cz
Konzultace: po dohodě kdykoliv.
PhDr. Veronika Boussag jako školní metodik prevence se zaměřuje na prevenci sociálně patologických jevů a podporu bezpečného školního prostředí. Mezi její hlavní úkoly patří:
- Prevence rizikového chování: Aktivně se zaměřuje na prevenci šikany, kyberšikany, užívání návykových látek (alkohol, drogy), vandalismu a dalších nežádoucích jevů. Ve spolupráci s učiteli, rodiči a žáky zajišťuje, aby rizikové chování bylo identifikováno co nejdříve a bylo na něj adekvátně reagováno.
- Preventivní programy: Organizuje a koordinuje preventivní programy a workshopy, které mají za cíl zvýšit povědomí žáků o rizicích spojených s rizikovým chováním. Tyto aktivity jsou zaměřené na podporu pozitivního školního klimatu, zdravých vztahů mezi žáky a bezpečného prostředí ve škole.
- Spolupráce s odborníky: Spolupracuje s externími odborníky, jako jsou pedagogicko-psychologické poradny, OSPOD a další instituce. Cílem je včasná identifikace rizikových žáků a zajištění podpory a intervencí potřebných k jejich rozvoji a ochraně.
- Podpora žáků: Poskytuje poradenství žákům, kteří se potýkají s osobními nebo sociálními problémy, a pomáhá jim najít řešení. Zároveň poskytuje rodičům rady a doporučení, jak pomoci dětem čelit různým výzvám a problémům.
- Osvětové aktivity: Metodik prevence se také zaměřuje na osvětu mezi žáky a rodiči prostřednictvím přednášek, diskusí a dalších aktivit. Tyto programy podporují zdravé chování, mezilidské vztahy a prevenci různých druhů rizikového chování.
Metodická prevence hraje klíčovou roli v tom, aby naše škola zůstala bezpečným místem, kde se děti mohou rozvíjet nejen akademicky, ale i sociálně a emocionálně.